ЗИМОВІ ЗДОБУТКИ ФАКУЛЬТЕТУ КОМП`ЮТЕРНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ, ПРОГРАМУВАННЯ ТА КІБЕРЗАХИСТУ

Студенти факультету Комп`ютерної інженерії, програмування та кіберзахисту (ФКІПтаК) ОНАХТ дуже обдаровані. Це майбутні професіонали, які кожного року демонструють свої здібності та таланти. Вони мають велике бажання приймати участь в найрізноманітніших олімпіадах, конкурсах, конференціях та хакатонах. Ось і під час цих зимових канікул та місяця дистанційного навчання вже традиційно вони досить плідно попрацювали.

Розпочалося все з всесвітнього хакатону з розробки ігор Global Game Jam 2021. Global Game Jam (GGJ) цього року в зв’язку з пандемією вперше був проведений в режимі онлайн та тривав 5 діб. У найбільшому ігробудівному заході світу взяли участь майже 29 000 учасників з 585 міст 104 країн. Було розроблено більш 6000 ігор. Цього року єдина всеукраїнська локація була організована на базі Льотної академії у м. Кропивницькому. Вона зайняла 14-те місце у світі за кількістю учасників. В Україні в хакатоні прийняло участь 250 учасників, які розробили 56 ігор.

Слід відмітити, що на хакатоні GGJ 2021 Одеська національна академія харчових технологій була представлена чотирма командами, сформованими зі студентів факультету Комп’ютерної інженерії, програмування та кіберзахисту. Всім чотирьом командам вдалося розробити гру на тему «Lost&Found».

Команда One and only розробила гру «Маскарад» в жанрі Top-down quest. Гра розповідає про досить нелегку ситуацію в житті головного героя, який втратив себе в світі, де особистість позначається маскою. У пошуку відповіді на питання «Хто ж я?», гравцеві доведеться спробувати себе в різних сферах, кожен раз надягаючи все нові і нові маски, паралельно допомагаючи місцевим жителям з важкими обставинами, знаходячи рішення багатьох проблем.

Команда Quest Masters створила гру «Where is the scientist’s home?» – класичний сайфай квест для платформи Windows. Головний герой – божевільний професор. При дослідженні знайденого загадкового артефакту щось йде не так і професор опиняється в дивній лабораторії, звідки йому потрібно вибратися та знайти дорогу додому.

Під час створення ідеї команда надихалася мультфільмами «She-Ra and the princesses of power», «Gravity Falls» та «Rick and Morty». Міні-сюжет полягає в тому, що головний герой потрапив у часову петлю. На це натякають деякі предмети, які можна знайти на локаціях. У завершальному коміксі професор замислюється над тим, що його дім може бути саме в часовій петлі, де він буде головним дослідником. Такий кінець закликає гравця замислитись над тим, чи правильний шлях він обрав у житті.

Таким чином, головну ідею гри можна виразити так: твій дім там, де ти робиш те, що ти любиш.

Команда CEDGame створила гру «The Dark Ages». Події гри відбуваються в давно покинутому маєтку, яким колись володів Магістр ордена Тамплієрів. За легендами в ньому зберігалася частина скарбів ордена. Але вони так і не були знайдені. Головний герой отримує старий щоденник і лист, в якому він знаходить карту невеликого села в європейській глибинці і квиток на поїзд! Гра представляє собою типовий тривимірний квест.

Найбільш досвідчена команда Свідки геймдева розробила гру «Once Upon a Midnight Dreary» в жанрі хоррор-квест. Сюжет гри розповідає про дівчинку, яка за допомогою ліхтарика бореться зі своїми кошмарними сновидіннями. Найбільший жах дівчинки – клоун, який викрав улюблену іграшку – плюшевого ведмедя та розірвав його на частини. Мета гри – знайти і зібрати свого найліпшого плюшевого товариша, який завжди надавав підтримку у важку хвилину.

Головне, що отримують учасники Global Game Jam – це їх гра, яка для декого може стати першим завершеним проектом. Це досвід розробки гри від ідеї до презентації. Це друзі та корисні зв’язки, які здобуваються на джемі.

Ще одним з конкурсів, в якому вже не перший рік беруть участь студенти ФКІПтаК є Міжнародний відкритий конкурс із Web-дизайну та комп’ютерної графіки серед студентів та учнів ВНЗ. Причому не просто беруть участь, а й займають призові місця, використовуючи знання та навички, отримані під час навчання.

Метою конкурсу є підвищення рівня знань, умінь та навичок серед студентів і учнів в галузі Інтернет-технологій, комп’ютерної графіки та анімації. Конкурс дистанційний. Тематика конкурсу цього року – «Любов і дружба».

Серед призерів студентка третього курсу Бондарь Надія Вікторівна, що посіла третє місце в номінації «Краща 2D-векторна графіка» під керівництвом викладача кафедри Інформаційних технологій та кібербезпеки Болтач Світлани Вікторівни. Керівник вже не перший рік спонукає студентів приймати участь к конкурсі, та кожного разу вони отримують призові місця. Робота Бондарь Надії Вікторівни «Люди Ми Любимо» виконана в комбінації стилів типографічного портрету та мінімалістичного лайн арту.

Наступне призове місце належить також студентці третього курсу Бойцовій Марії Павлівні. Робота була виконана під керівництвом викладача кафедри Інформаційних технологій та кібербезпеки Бойцової Ольги Сергіївни.

В даному випадку робота була подана на номінацію «Краща растрова графіка», але дивлячись на концепт роботи, її представлення та емоції, що виникають при перегляді, оргкомітет визначив для неї іншу номінацію –«Краще інформаційне наповнення». Робота «Цілющий дотик» показує силу любові та дружби, які завжди поруч із кожною людиною у світі. Навіть проста присутність дорогої людини може покращити настрій, самопочуття, а підтримка друга або коханого надає сил рухатись далі попри все. Коли здається, що рішення проблеми не існує та хочеться все покинути, на допомогу приходять любов і дружба.

Роботу було виконано у графічному редакторі SAI 2.0. Обрана техніка малювання – лайнарт із лінійним фарбуванням. Для передачі м’якості світла було застосовано техніку блендингу і затирання. Використано акцент із темних синіх кольорів і насичених жовтих.

Вже не вперше успішно приймає участь у конкурсі Слободенюк Назар Сергійович під керівництвом викладача кафедри Комп’ютерної інженерії Жуковецької Світлани Леонідівни. В цьому році Назар посів друге місце у номінації «Краща Gif-анімація».

Робота «Коли у серці живе любов» виконана в Adobe After Effects з використанням Adobe Media Encoder.

GIF-анімація ефектніше статичних картинок, виграє здатністю донести суть інформації, як і зображення, майже миттєво. Прості, мінімалістичні фігури і колірні градієнти ефективно передають сенс.

В цьому році у конкурсі під керівництвом Жуковецької Світлани Леонідівни дебютувала обдарована студентка-першокурсниця Овдій Анастасія Артемівна. Малюнки Анастасії відрізняються своїм неповторним стилем.

Робота «Мама, тато, я», що відображає сімейку фантастичних істот, виконана в Adobe Photoshop.

І хоча робота Анастасії не посіла призове місце, це є серйозна заявка на подальшу успіхи.

13 лютого 2021 року відбувся другий всеукраїнський відбірковий етап студентської першості світу з програмування ІСРС-2020. У ньому, на 34 майданчиках України взяли участь 173 команди ЗВО і 45 команд шкільного дивізіону. На майданчику ОНАХТ прийняли участь у змаганнях 3 команди. На сайті змагань було запропоновано 13 задач з умовами на англійської мові. Команда ФКІПтаК ONAFT_keep_it_simple (склад команди: Мошко А. КН-343, Барткова С. КН-365, Диков О. КН-361, тренер – доц.

Антонова А.Р., каф. ІТтаКб) запропонувала свої рішення до 6 задач. Згідно з квотою на участь у наступному етапі (півфіналі студентської першості світу з програмування ІСРС по південно-східній Європі (SEERC)), Україну будуть представляти 25 кращих команд.

25 лютого 2021 вперше команда ОНАХТ (ONAFT_KISS: Мошко А., Горох П. КН-343, тренер – доц. Антонова А.Р., каф. ІТКБ) прийняла участь міжнародному змаганні з програмування Google Hash Code 2021 на майданчику Київського національного університету імені Тараса Шевченка за запрошенням колег факультету Інформаційних технологій КНУ ім. Т. Шевченко.

Google Hash Code 2021 – це міжнародне змагання з програмування, яке проводиться компанією Google. Змагання складається з ряду алгоритмічних задач, які мають бути розв’язані за відведений час. Можна використовувати будь-яку мову програмування і середовище розробки для найшвидшого отримання розв’язку. Змагання проходять одночасно для всіх країн світу.

Викладачі факультету Комп`ютерної інженерії, програмування та кіберзахисту ОНАХТ в котре доводять свій високий професіоналізм в підготовці студентів, спроможних на рівні конкурувати не лише зі своїми однолітками з інших ЗВО, а й з професіоналами в своїй сфері.

Шестопалов С.В., Антонова А.Р., Жуковецька С.Л., Болтач С.В.

(за редакцією Шестопалова С.В.)