«Зимові методичні канікули» в інституті «Індустрія 4.0»

Навчальні плани в нашій академії складені таким чином, що студенти і викладачі мають взимку досить тривалі «зимові методичні канікули», під час яких освітній процес ведеться віддалено, за допомогою мережі Інтернет та програми Moodle.

В результаті ми маємо суттєвий фінансовий виграш через зниження витрат на опалення та електрику. Однак в інституті Комп’ютерних систем і технологій «Індустрія 4.0» такі «канікули» через велику кількість заходів були відносні. Судіть самі.

З 31 січня по 2 лютого на базі Одеської національної академії харчових технологій проходили змагання (хакатон) зі створення комп’ютерних ігор Global Game Jam 2020 (GGJ). Причому участь в хакатони може взяти кожен бажаючий, незалежно від віку і освіти (в цьому році самому молодшого учаснику — Дані виповнилося 13 років).

Global Game Jam — найбільший всесвітній хакатон, він раз на рік одночасно проводиться відразу більш ніж в 100 країнах світу. За правилами змагань кожна команда повинна без перерви 48 годин (в цьому році починаючи з 17.00 п’ятниці 31.01.2020) створити з нуля комп’ютерну гру на задану, заздалегідь невідому тему. У 2020 році відразу 9 локацій в Україні брали участь в цих змаганнях (наша академія вже втретє приймає Global Game Jam). Через велику кількість місць проведення в Україні кількість учасників в Одесі дещо знизилося в порівнянні з минулим роком (в цьому році у нас було зареєстровано 65 учасників), однак інтерес до хакатону в нашій академії зріс надзвичайно. Якщо у вересневій олімпіаді зі створення комп’ютерних ігор нашу академію представляла одна команда, то тепер ОНАХТ виставила 4 (!) команди плюс команди наших коледжів. В області створення комп’ютерних ігор в академії відбувається зміна поколінь, минулорічні переможці хакатона з числа магістрів закінчили навчання, а нинішні учасники — студенти молодших курсів, у яких ще все попереду.

Оголошена тема нинішнього хакатона — «Repair», тобто «Ремонт», «Починка». Робота над цією темою на одеській локації привела до створення 12 комп’ютерних ігор (для порівняння — у Львові, який вважається одним з IT-центрів України, підготували всього 4 гри). Всі ігри, представлені на суд журі, були по-своєму оригінальні і цікаві, їх автори не тільки презентували свої дітища, а й дали награтися всім бажаючим. Вітав учасників і переможців ректор академії Богдан Єгоров, команди, що зайняли перші місця (до речі, третє місце зайняла команда технічного коледжу ОНАХТ з грою «Sightless»), поїдуть захищати свої проекти на Всеукраїнському рівні, в Кропивницький. Крім них, журі виділило також три команди Runner-Up, які також поміряються силами в Кропивницькому (серед них одна з команд ОНАХТ, яка розробила гру «Vitalik & pigeon: the stealer»). Хакатон всеукраїнського рівня Global Game Jam 2020 був організований в основному силами викладачів кафедри Комп’ютерної інженерії.

16 лютого 2020 року в ОНАХТ на базі факультету КІПіК пройшов III етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій 2019-2020 навчального року. Обласні шкільні змагання з IT в нашій академії проводяться вже третій рік поспіль, що обумовлено, звичайно, хорошим станом досить великого комп’ютерного парку і широкими організаційними можливостями, які демонструються викладачами факультету (до речі, в журі олімпіади, на відміну від попередніх років, були присутні тільки викладачі академії). КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», яка довіряє нам проведення подібних змагань, спирається на досвід минулих років, коли не було жодного нарікання на проведення в нашій академії олімпіад з IT.

Без IT зараз неможливий розвиток жодної галузі знань, жодної науки. І дуже радує, що все більше школярів пов’язує свою професійну кар’єру саме з IT (у 2020 році на олімпіаду приїхали понад 85 учнів 8-11 класів з усієї Одеської області). До речі, випадкових людей серед них дуже мало, аналіз результатів попередніх років показує, що більше 90% учасників таких олімпіад продовжують своє навчання (університети, коледжі) саме в IT-галузі.

Викладачі кафедри Інформаційних технологій та кібербезпеки і співробітники відділу програмного забезпечення та комп’ютерного сервісу ОНАХТ з успіхом впоралися з завданнями технічної та організаційної підготовки цього обширного заходу — кожен учасник повинен бути забезпечений окремим комп’ютером, необхідно було виключити перегляд на моніторах інших учасників шляхом відповідного розташування робочих місць, можливість обміну даними між учасниками олімпіади, втручання зовнішніх «помічників».

Рішення завдань олімпіади було розраховане на 4 години, причому самі завдання складалися з декількох завдань (всі прикладного характеру), які потрібно було вирішувати виключно засобами відповідної програми MS Office. Олімпіада показала достатню підготовку школярів у поводженні з комп’ютерами, в їх використанні для вирішення різноманітних практичних завдань.

Учасники олімпіади в процесі змагань познайомилися з нашою академією, з обчислювальним центром, з викладачами та деканом факультету КІПіК, поспілкувалися зі студентами-волонтерами, присутніми в кожній аудиторії, дізналися умови вступу на навчання.

27 лютого 2020 року на засіданні журі були підведені результати 1 етапу Міжнародного конкурсу студентських наукових робіт Black Sea Science — 2020 по напряму «Інформаційні технології, автоматизація і робототехніка». Конкурс проводиться вже втретє, ініціатором його створення виступила наша академія, а співзасновниками — ряд вищих навчальних закладів Болгарії, Білорусії, Казахстану, Китаю, Молдови, Польщі та Сербії. Конкурс Black Sea Science спочатку замислювався як змагання для студентів з країн в основному Причорноморського басейну, але швидко переріс ці рамки, участю в ньому зацікавилися країни багатьох інших регіонів.

В цьому році в конкурсі прияло участь рекордна кількість робіт — 202, в тому числі 57 робіт із зарубіжних університетів. У напрямку «Інформаційні технології, автоматизація і робототехніка» прийшло 48 (!) наукових робіт, з них: 5 — іноземні студенти (Грузія, Білорусія, Китай, Польща, Казахстан), 31 — роботи з України, 7 — з ОНАХТ, 4 — з коледжів ОНАХТ. Всі роботи пройшли рецензування, членами журі виступали 9 провідних викладачів інституту Комп’ютерних систем і технологій «Індустрія 4.0» ОНАХТ і 6 зарубіжних рецензентів (Білорусія, Ангола, США, Болгарія, Бенін, Азербайджан).

І ось підведення попередніх підсумків (буде ще другий етап конкурсу, на якому призери за допомогою програми Skype дистанційно захищатимуть свої роботи англійською мовою) — в число переможців (12 робіт) увійшли 2 зарубіжні роботи, 2 роботи з ОНАХТ, 1 робота з технічного коледжу , 7 робіт з України. Тематика їх досить обширна — від застосування маніпуляторів Victory Universal Robots до 3D-моделювання інтер’єру номерів,  інформаційної ентропія в свободі вибору.

6 березня 2020 року оголошено результати Міжнародного відкритого конкурсу з WEB-дизайну та комп’ютерної графіки серед студентів та учнів, який щорічно проводить Вінницький національний технічний університет. Серед учасників цього року — четверо студентів факультету КІПіК ОНАХТ — Вілков Вадим (4 курс), Бойцова Марія (2 курс), Слободенюк Назар (3 курс), Рогожкіна Карина (1 курс). Всі вони заслуговують поздоровлень — вони всі стали призерами цих змагань!

Їх роботи були подані в номінаціях «Краща 2D-растрова графіка» (Рогожкіна Карина (2 місце), Бойцова Марія (3 місце)) і «Краща 3D графіка» (Вілков Вадим (2 місце), Слободенюк Назар (3 місце)). Свої твори вони розробляли протягом двох місяців під керівництвом старшого викладача кафедри Комп’ютерної інженерії Жуковецкой С.Л. і асистента кафедри Інформаційних технологій та кібербезпеки Болтач С.В.

Я думаю, що разом всі ці події і заходи показують зростання інтересу наших студентів і викладачів до своєї галузі знань — Інформаційні технології, до проведення та участі в різноманітних акціях, що пропагують як свою спеціальність, так і академію!