Перемога студентки ОНАХТ в Міжнародному конкурсі з WEB-дизайну

 

Щойно стали відомі результати Міжнародного відкритого конкурсу з WEB-дизайну та комп’ютерної графіки серед студентів та учнів, що проводився Вінницьким національним технічним університетом.

Серед переможців — магістр факультету Комп’ютерної інженерії, програмування і кіберзахисту Одеської національної академії харчових технологій Марія Джіджула, керівник — асистент кафедри ІТіКБ Світлана Болтач. Марія посіла 2 місце в номінації «Краща 3D графіка» серед студентів ВНЗ. Вітаємо!

Серед офіційних спонсорів конкурсу, зацікавлених у просуванні ідей WEB-дизайну в молодіжному середовищі, такі відомі в Україні та світі організації, як Autodesk, BeestHosting, WEB-студія «Design Orbita», Aricent, дизайнерська фірма Frog. Autodesk — найбільший в світі постачальник програмного забезпечення для промислового і цивільного будівництва, машинобудування, ринку засобів інформації та розваг. Зараз налічується понад 9 млн. користувачів Autodesk по всьому світу. Фірма «BeestHosting» надає послуги хостингу, виділені серверні рішення, реєстрацію доменних імен в Україні, Канаді і Європі. Design Orbita займається створенням цілих інтернет-платформ для відкриття, підтримки і розширення бізнесу. Aricent — глобальна французька проектна та інжинірингова компанія. Frog — європейський розробник систем бренду, продукту і обслуговування. Представники перерахованих фірм не дарма звернули свою увагу на цей Міжнародний конкурс по WEB-дизайну — українські розробники піднімаються все вище в рейтингу професіоналів.

Кілька слів про сам традиційний щорічний конкурс. Його метою є підвищення рівня знань, умінь і навичок серед студентів і учнів в області Інтернет-технологій та комп’ютерної анімації, а також пошук нових стратегій, методів і ділових моделей використання всесвітньої мережі. Він щороку приваблює безліч учасників (від 11 років і вище) — на цей раз було представлено понад 1,5 тисячі робіт, журі цілий місяць обирало кращі. За умовами конкурсу учасник сам вибирає одну з номінацій: «Краща графічна реалізація», «Краща програмна реалізація», «Краще інформаційне наповнення», «Краща 2D растрова графіка», «Краща 2D векторна графіка», «Краща 3D-графіка», «Краща GIF-анімація», «Краща Flash-анімація», «Краща 3D-анімація». Вимоги до робіт в різних номінаціях різні. До участі в конкурсі допускаються роботи, які не брали участі в конкурсі в попередні роки. Конкурсні роботи подаються в оргкомітет і можуть бути розміщені в мережі Інтернет. У разі виявлення помилок конкурсантам надається можливість їх виправити до закінчення терміну подачі робіт. У разі подання колективної роботи, заявка оформляється від імені однієї особи, яка брала участь в розробці.

Для оцінки робіт в кожній номінації створюється окремий склад журі. Оцінка здійснюється членами журі по кожній роботі незалежно один від одного за єдиними критеріями. Члени журі передають в оргкомітет свої оцінки по кожній роботі. З набору оцінок виключаються сама маленька і найвища оцінки, після чого по кожній роботі розраховується середній бал. Переможцями визнаються учасники, роботи яких оцінені вищим середнім балом.

У номінації «Краща 3D графіка» журі брало до уваги і оцінювало в балах наступні параметри: оригінальність, своєрідність, самобутність, несхожість на інші подібні роботи, оригінальність сюжету та ідеї; наскільки початкова ідея реалізована роботою; художня виразність і естетика роботи; яскравість і рівень емоцій, викликаних при розгляді роботи; єдність, цілісність і підпорядкованість всіх елементів роботи; наявність і дотримання перспективи; гармонія кольорових і шрифтових рішень; рівень володіння технічними аспектами комп’ютерної графіки; якість і складність виконання роботи. Як бачите — вимоги досить жорсткі, і тим легше, що підготовка наших студентів дозволяє їм брати участь на рівних в змаганнях з кращими студентами нашої країни в області IT-технологій!

Марія Джіджула навчається в ОНАХТ за магістерською освітньою програмою «Інформаційні технології проектування», яка передбачає вивчення ряду спецкурсів, спрямованих на оволодіння комп’ютерним проектуванням. Навчаючись на кафедрі ІТіКБ, яка є випусковою,  за даною програмою, студенти можуть придбати такі професії: 3D-modeler — фахівець, який може створити модель будь-якої складності, починаючи від меблів і архітектурних споруд, закінчуючи характерними персонажами; Текстурщик — художник по текстурам, в будь якої тривимірній сцені найважливішу роль відіграють матеріали, тобто властивості поверхні (колір, відображення, прозорість-непрозорість) — все це потрібно промальовувати; Візуалізатор — фахівець з якісних фотореалістичних зображень; Аніматор — людина, яка вміє оживити тривимірні сцени і змодельованих персонажів; Дизайнер рівнів — в світі комп’ютерних ігор є фахівці, які планують і створюють ігрові рівні; 3D-Artist — це фахівець-універсал, який володіє всіма перерахованими вище вміннями.

Серед досліджуваних за навчальним планом дисциплін в ОНАХТ є така — «Геометричне моделювання і методи візуалізації» (лектор — доцент Павло Ломовцев), курсова робота в якій передбачає створення елементів, подібних робіт, наданих на конкурс по WEB-дизайну. Після вивчення цієї дисципліни кілька магістрів з групи 356 ризикнули подати свої проекти на конкурс, але удача посміхнулася Міріі Джіджуле. І не дивно — її робота — казкова фея, вражає сприйняття кольоровою гамою, продуманістю і відчуттям щастя. У неї вкладено було багато сил і часу (створювалася вона цілий місяць), але тепер поле для її використання надзвичайно широке — комп’ютерні ігри, мультиплікація, банери, листівки (причому авторство зберігається за Марією).

Слід сказати, що це не перша перемога наших студентів в Міжнародному конкурсі з WEB-дизайну, в 2017 році Роман Сорочан зайняв 3 місце в номінації «Краща програмна реалізація». Здається, що доріжка протоптана, і в наступному році ми побачимо більше учасників і переможців від нашої академії в цьому престижному змаганні!