Проведення фіналу олімпіади з програмування в ОНАХТ

Олімпіадний рух в галузі програмування має давні традиції, ті студенти, які були в перших рядах, давно вже самі викладають інформатику та професійно займаються створенням програм.

Подібна олімпіада — це в першу чергу інтелектуальне змагання за рішенням різних завдань на комп’ютерах, для чого необхідно розробити і застосувати будь-який алгоритм і скласти програму на одній з мов програмування. Участь в таких змаганнях не тільки дає можливість показати свої навички і знання в області IT, а й продемонструвати волю до перемоги і вміння працювати в команді.

В Одеській національній академії харчових технологій 8-10 жовтня 2019 року було проведено фінал Всеукраїнської студентської командної олімпіади з програмування серед другої групи університетів за форматом ACM ICPC (до першої групи належать класичні і політехнічні університети, їхні змагання пройшли у Вінниці). Міжнародна студентська олімпіада з програмування (ICPC), що проводиться з 1977 року, є найбільш масовим і відомим змаганням такого роду для студентів вишів.

Наша академія вже в четвертий раз приймала такі престижні Всеукраїнські змагання, що проводяться під егідою Міністерства освіти і науки. Це показує високий рівень розвитку інформаційних технологій в ОНАХТ і наявність продуктивного парку комп’ютерів на обчислювальному центрі академії. Представники вишів України всіх рівнів акредитації, шкіл, ліцеїв були запрошені до участі в змаганнях, до нас приїхали представники Запоріжжя, Вінниці, Львова, Харкова, Чернівців, Києва, Миколаєва, Дніпра і багатьох інших міст. 55 команд у вересні в своїх регіонах отримали право виходу до фінального етапу олімпіади, 45 команд пройшли реєстрацію, більше 180 учасників представляли 36 навчальних закладів усіх регіонів України.

Цього року олімпіада з програмування в ОНАХТ проводилася окремо для груп вишів, коледжів і школярів, визначалася також абсолютна першість. Кожна команда складалася з трьох осіб (віком до 24 років), в ній могли брати участь студенти, аспіранти, а також школярі. Командам було запропоновано для вирішення 12 завдань різної складності, тривалість змагань — 5 годин без перерви. Кращі команди в цьому році вирішили по 11 завдань. Перевірка рішень здійснювалася через Інтернет в реальному часі, помилки суддівства практично виключені, тому за чотири роки проведення подібних олімпіад в нашій академії не було жодної апеляції.

Для підтримки фізичного стану всім, що змагалися, була запропонована гаряча піца — дякуємо спонсорів! (в цьому році спонсорами виступили IT-компанії Netcracker і DataArt – щиро дякуємо їм за підтримку олімпіадного руху). За давніми традиціями рішення задач учасниками супроводжувалося своєрідним бонусом — повітряною кулькою (кількість кульок дорівнює кількості вирішених завдань). За цими ознаками в аудиторіях, де проводилася олімпіада, відразу можна було побачити, наскільки результативні команди зібралися в конкретній кімнаті. Для тренерів була виділена окрема спеціальна аудиторія, в якій на екрані в реальному часі показувалася повна картина змагань — кількість вирішених завдань кожною командою.

Боротьба між учасниками була дуже жорстка, досить сказати, що за останній час олімпіади картина у верхній частині таблиці змагань змінилася кардинально, тобто реальні переможці стали відомі в самий останній момент.

Церемонія урочистого закриття олімпіади була проведена 10 жовтня в залі Б210 ОНАХТ, всі учасники змагань були відзначені сертифікатами, а переможці отримали медалі відповідного номіналу і цінні подарунки.

Золотими медалями були нагороджені учасники, що зайняли перші місця в своїх номінаціях на цій олімпіаді:

  • номінація «Шкільний Дивізіон» — команда LITDNU_Runners Дніпровського ліцею інформаційних технологій при Дніпропетровському національному університеті ім. Олеся Гончара;
  • номінація «Група педагогічних вишів» — команда UEPA1 Української інженерної педагогічної академії;
  • номінація «Група економічних вишів» — команда BSPU_Code_Junkies Бердянського державного педагогічного університету;
  • номінація «Група природничих вишів» — команда NUBIP_Enigma Національного університету біоресурсів і природокористування України;
  • номінація «Група коледжів» — перше місце розігрувалося в першому дивізіоні олімпіади у Вінниці, а друге місце посіла команда cKhmPC_Unimpossible Хмельницького політехнічного коледжу.

Переможцем абсолютної першості другої групи олімпіади ACM AUCPC-2019 стала команда BSPU_Code_Junkies Бердянського державного педагогічного університету.

Вітаємо команду ОНАХТ ONAFT_keep_it_simple, яка зайняла в «Групі природничих вишів» почесне третє місце! Склад команди-призера: студенти факультету комп’ютерної інженерії, програмування і кіберзахисту Барткова Світлана, Диков Олексій, Мошко Андрій, тренер — доцент кафедри Інформаційних технологій та кібербезпеки Антонова Альфия Раисівна.

Побажаємо ж усім учасникам олімпіади подальших успіхів, перемог і руху тільки вгору по турнірним таблицям! Чекаємо всіх на наших змаганнях через рік!